10 Mart 2015 Salı

Tv içeriği ve Twitter etkileşimine nörolojik bakış

TV içeriklerinin sosyal medyadaki yansıması ve bu iki mecranın etkileşimiyle ilgili dün yeni bir araştırma daha yayınlandı.

Nielsen Amerika'da seçilen 8 Tv programı üzerinde iki açıdan gözlemledi: İzleyicilerin program karşusındaki nörolojik tepkileri ve programların dakika bazlı Twitter trafiği.
Nörolojik tarafta katılımcıların TV programı esnasındaki zihinsel değişimleri hatırlama, dikkat ve duygusal bazda raporlandı.

İki farklı yöntemle elde edilen datanın bir araya getirilmesi sonucunda: 
İzleyicilerin nörolojik tepkileri ile Twitter'daki dakika bazlı etkileşim arasında korelasyon %79,5 oranıyla oldukça üst düzeyde.

Bu araştırma sonucunun iletişim planlaması tarafındaki çıkarımlarını şöyle sıralayabiliriz:
  • Etkileşimi fazla olan Tv programlarının izleyiciyileri duygusal bazda daha fazla etkilediği ve bunun da hatırlanmaya olumlu etkisi olduğu
  • Hatırlanma oranı yüksek bu programlarda marka olarak yer almanın reklamın hatırlanma ve geri dönüşüne olumlu katkı sağlayacağı



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder