10 Eylül 2017 Pazar

Facebook Watch, Amerika'da tüm kullanıcılara açıldı

Facebook video platformlarına karşı olan atağı Watch’u Ağustos ayı başında duyurmuştu, geçtiğimiz hafta da Watch Amerika’da tüm kullanıcılara açıldı.
Kısaca hatırlamak gerekirse: İlk olarak ABD'de denenen Watch mobilden, bilgisayarlardan ve televizyon uygulamalarından erişilebilen FB içindeki video izleme sekmesi. Watch FB’a özel hazırlanan programlar, canlı yayınlar, reality showlar, komedi ya da canlı spor yayınları gibi birçok seçenek barındırıyor. Kullanıcılara kendi Watchlist’lerini yaratma, dahil oldukları toplulukların ve arkadaşlarının izlediklerini takip etme şansı ve yayın esnasında akan yorumlar aracılığı ile de interaktif bir seyir deneyimi sunuluyor.
Freethink Media, A&E, Hearst, MLB, Time Inc, Discovery Channel gibi 30’un üzerinde content partner’ın yer aldığı platformda ilk aşamada en çok izlenen içerikler viral videolar ve  düşük prodüksüyon maliyetli reality show’lar.
  • A&E “Bae or Bail”: “Funeral Prank,” 22.2M izlenme
  • The Dodo, “Comeback Kids: Animal Edition”: “Dog Who Lost Her Legs Was Determined To Walk Again,” 13.1 M izlenme
  • Mike Rowe “Returning the Favor”: “Operation Combat Bikesaver” 11.8 M izlenme

Facebook’un video içerik yarışında geri planda kalmamak için online video platform kullanıcılarını tatmin edecek şekilde yüksek kalitede prodüksüyonları kısa zamanda gündeme alması bekleniyor. WSJ’ın haberine göre Facebook’un 2018’de orjinal içerik için ayırdığı bütçe 1 Milyar Dolar.

Bu da “Facebook 5 yıl içinde sadece video içeriğinden oluşacak” açıklamasını destekleyen aksiyonlardan birisi. (Nicola Mendelsohn/ Haz 2016 / Mashable)



12 Mart 2017 Pazar

Youtube TV

Kendisini sürekli TV kanallarının erişimleriyle karşılaştırmasına alıştığımız Youtube, ABD’de yaklaşık 40 önemli kablolu kanalı canlı yayınlayacağı Youtube TV'nin tanıtımını yaptı. Amerikan Futbol Ligi olan NFL maçlarını da yayınlayacak olan Youtube TV, bu yayınları Android ve iOS uygulamalarından değil sadece PC ve Televizyon uygulamalarından yayınlayacak. Uygulama içerisinde, arama, yayınları bulut üzerinden kaydetmenize olanak sağlayan cloud DVR ve öneriler gibi özellikler de bulunacak.
Youtube bu hizmeti aylık 35 dolar karşılığında 6 farklı aile hesabı için sunacak. Böylece aile içerisindeki herkes uygulama yardımıyla kendi hesabını kişiselleştirebilecek. YouTube TV servisini satın alan kullanıcılar YouTube Red’i ücretsiz olarak kullanabilecek.


Daha fazla detay öğrenmek isteyenler için bir kaç link:Youtube TV Nedir?






6 Ocak 2016 Çarşamba

Netflix Türkiye'de

Kısaca Netflix

Netflix Kuzey Amerika Güney Amerika ve Avrupa’nın bir kısmında izleyicilere İnternet üzerinden hizmet veren bir medya sağlayıcısıdır. 1999 yılında abonelik sistemine geçen şirket, 2009 yılı itibariyle 100.000 farklı medya içeriğine ve 10 milyon abone sayısına ulaşmıştır. Netflix, 25 Şubat 2007 tarihinde 1 milyarıncı DVD’sini teslim etmiş ve 2011 Nisan ayında ABD’de 23 milyon, dünya çapında ise 26 milyon abone sayısına ulaşmıştır. Netflix’in elde ettiği toplam dijital gelir 1,5 milyar dolara ulaşmıştır. 2014 yılının ikinci çeyreği verilerine göre küresel olarak 50 milyondan fazla abonesi var. 20 Ocak 2015 verileri itibariyle, ABD’deki abone sayısı 39 milyona, küresel abone sayısı da 57,4 milyona ulaştı. 19 Ekim 2015 itibarı ile 70 milyon aboneye sahiptir.

Netflix Özellikleri

Netflix Eski filmler ve dizilerin yanı sıra kendi yapımlarını da kullanıcılarına sunuyor. Netflix’in yayınladığı diziler arasında House of Cards, Narcos, Sense8, Daredevil, Marco Polo ve Orange Is The New Black de bulunuyor. İlginizi çeken dizi ve filmleri artık dünya ile aynı anda ister tabletinizden ister telefonunuzdan isterseniz de bilgisayarınızdan izleyebileceksiniz. Şimdilik Tütkçe alt yazı seçeneği yok ama 2016 içinde gelebileceği konuşuluyor.

Netflix Türkiye Fiyatı Ne Kadar?

Dilediğiniz zaman bir üst ya da alt pakete geçiş yapabileceğiniz fiyatlandırma aşağıdaki gibidir. 


Fiyatlandırma nedeniyle yine niş kalacaktır ilk aşamada, ancak online içeriğe ödeme yapma alışkanlığımız geliştikçe Netflix Türkiye'de de büyüyebilir.
 Bakın hemen newsfeede düştü bile:
Kaynak: filminebandim.com, hurriyet.com


7 Ağustos 2015 Cuma

İnternet kullanıcılarının %73'ü TV karşısında online oluyor

Kaynak:BPN İstanbul

IAB Türkiye, Orta ve Doğu Avrupa’dan diğer yedi IAB ülkesinin ortak katılımıyla hazırlanan ve internet kullanımı konusunda iç görü sağlamak amacıyla yapılan Digital SCOPE 2014 Raporu’nu yayınladı.


Türkiye’deki internet kullanıcılarının alışkanlıklarını analiz eden DigitalSCOPE 2014 Raporu’nun sonuçlarına göre, Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 73’ü TV izlerken aynı anda internete de bağlanıyor. Aynı anda iki ekranı kullananların yüzde 47’si TV karşısında sosyal medyada geziniyor, yüzde 21’i TV’de gördüğü insanları ve yüzde 19’u da TV’de gördüğü markaları internette araştırıyor.

Online olarak yapılan aktiviteler arasında arama motoru kullanımı tüm platformlarda ön plana çıkarken, bilgisayardan internete bağlananların yaklaşık yüzde 70’i e-postalarını kontrol etmek ve markalar hakkında bilgi toplamak için bilgisayarlarını kullanıyor. Cep telefonlarında en fazla harita gibi lokasyon bazlı hizmetlerle (%64) sosyal medya (%64) kullanılırken, tabletlerde ise daha sıklıkla makale takibi (%39)ve video izleme (%38) ön plana çıkıyor.

Türkiye’de yaşayan akıllı telefon sahiplerinin %82’si her gün akıllı telefon aracılığıyla online olurken, Doğu ve Orta Avrupa (DOA) ülkelerindeki akıllı telefon sahipleri için bu oran %75’te kalıyor. DOA ülkeleri ortalamasına paralel olarak Türkiye’de bilgisayar sahiplerinin yaklaşık %70’i bilgisayarlarından her gün internete bağlanıyor. Türkiye’deki tablet sahiplerinin ise %57’si her gün internete bağlanırken, DOA ülke ortalaması %54’de kalıyor.

İnternet kullanıcılarının tüketim alışkanlıklarının da incelendiği araştırma bir ürün/hizmet almadan önce %68 oranında en çok internetten araştırma yapıldığını ortaya koyuyor. İkinci olarak başvurulan kaynak ise %47 ile tanıdıkların tavsiyesi. Öte yandan en güvenilir olarak görülen kaynaklar ise uzman görüşleri ve tanıdıkların verdiği tavsiyeler.

Katılımcıların %56’sı araştırdıkları ürün/hizmetlerden ilk defa internet aracılığıyla haberdar olduklarını belirtiyor. Online tüketicilerin %76’sı yeni ürünler bulmak, %75’i en iyi fiyatı bulmak, %65’i ise alışveriş yapmak için internetin faydalı olduğunu düşünüyor.