12 Mart 2017 Pazar
Youtube TV
6 Ocak 2016 Çarşamba
Netflix Türkiye'de
Kısaca Netflix
Netflix Kuzey Amerika Güney Amerika ve Avrupa’nın bir kısmında izleyicilere İnternet üzerinden hizmet veren bir medya sağlayıcısıdır. 1999 yılında abonelik sistemine geçen şirket, 2009 yılı itibariyle 100.000 farklı medya içeriğine ve 10 milyon abone sayısına ulaşmıştır. Netflix, 25 Şubat 2007 tarihinde 1 milyarıncı DVD’sini teslim etmiş ve 2011 Nisan ayında ABD’de 23 milyon, dünya çapında ise 26 milyon abone sayısına ulaşmıştır. Netflix’in elde ettiği toplam dijital gelir 1,5 milyar dolara ulaşmıştır. 2014 yılının ikinci çeyreği verilerine göre küresel olarak 50 milyondan fazla abonesi var. 20 Ocak 2015 verileri itibariyle, ABD’deki abone sayısı 39 milyona, küresel abone sayısı da 57,4 milyona ulaştı. 19 Ekim 2015 itibarı ile 70 milyon aboneye sahiptir.
Netflix Özellikleri
Netflix Eski filmler ve dizilerin yanı sıra kendi yapımlarını da kullanıcılarına sunuyor. Netflix’in yayınladığı diziler arasında House of Cards, Narcos, Sense8, Daredevil, Marco Polo ve Orange Is The New Black de bulunuyor. İlginizi çeken dizi ve filmleri artık dünya ile aynı anda ister tabletinizden ister telefonunuzdan isterseniz de bilgisayarınızdan izleyebileceksiniz. Şimdilik Tütkçe alt yazı seçeneği yok ama 2016 içinde gelebileceği konuşuluyor.
Netflix Türkiye Fiyatı Ne Kadar?
Dilediğiniz zaman bir üst ya da alt pakete geçiş yapabileceğiniz fiyatlandırma aşağıdaki gibidir.
7 Ağustos 2015 Cuma
İnternet kullanıcılarının %73'ü TV karşısında online oluyor
Kaynak:BPN İstanbul
IAB Türkiye, Orta ve Doğu Avrupa’dan diğer yedi IAB ülkesinin ortak katılımıyla hazırlanan ve internet kullanımı konusunda iç görü sağlamak amacıyla yapılan Digital SCOPE 2014 Raporu’nu yayınladı.
Türkiye’deki internet kullanıcılarının alışkanlıklarını analiz eden DigitalSCOPE 2014 Raporu’nun sonuçlarına göre, Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 73’ü TV izlerken aynı anda internete de bağlanıyor. Aynı anda iki ekranı kullananların yüzde 47’si TV karşısında sosyal medyada geziniyor, yüzde 21’i TV’de gördüğü insanları ve yüzde 19’u da TV’de gördüğü markaları internette araştırıyor.
Online olarak yapılan aktiviteler arasında arama motoru kullanımı tüm platformlarda ön plana çıkarken, bilgisayardan internete bağlananların yaklaşık yüzde 70’i e-postalarını kontrol etmek ve markalar hakkında bilgi toplamak için bilgisayarlarını kullanıyor. Cep telefonlarında en fazla harita gibi lokasyon bazlı hizmetlerle (%64) sosyal medya (%64) kullanılırken, tabletlerde ise daha sıklıkla makale takibi (%39)ve video izleme (%38) ön plana çıkıyor.
Türkiye’de yaşayan akıllı telefon sahiplerinin %82’si her gün akıllı telefon aracılığıyla online olurken, Doğu ve Orta Avrupa (DOA) ülkelerindeki akıllı telefon sahipleri için bu oran %75’te kalıyor. DOA ülkeleri ortalamasına paralel olarak Türkiye’de bilgisayar sahiplerinin yaklaşık %70’i bilgisayarlarından her gün internete bağlanıyor. Türkiye’deki tablet sahiplerinin ise %57’si her gün internete bağlanırken, DOA ülke ortalaması %54’de kalıyor.
İnternet kullanıcılarının tüketim alışkanlıklarının da incelendiği araştırma bir ürün/hizmet almadan önce %68 oranında en çok internetten araştırma yapıldığını ortaya koyuyor. İkinci olarak başvurulan kaynak ise %47 ile tanıdıkların tavsiyesi. Öte yandan en güvenilir olarak görülen kaynaklar ise uzman görüşleri ve tanıdıkların verdiği tavsiyeler.
Katılımcıların %56’sı araştırdıkları ürün/hizmetlerden ilk defa internet aracılığıyla haberdar olduklarını belirtiyor. Online tüketicilerin %76’sı yeni ürünler bulmak, %75’i en iyi fiyatı bulmak, %65’i ise alışveriş yapmak için internetin faydalı olduğunu düşünüyor.
5 Ağustos 2015 Çarşamba
TV 8'den etkileşimli ikinci ekran atağı
Bu değişim sürecinde masanın diğer yanında oturan yayıncıların aldığı aksiyonları da gözden geçirmemizde fayda var. Lider ulusal kanallarımızın mobil uygulamalarını incelediğimizde dizi bölümleri, canlı yayın seçeneği ve yayın akışından oluşan websitesinden farklılaşmayan zayıf bir içerikle karşılaşıyoruz. Tahmin edeceğiniz gibi yurtdışı trendlerini yakından takip ederek Türkiye'ye adapte eden Acun Medya bu konuya da öncülük ederek atağa geçmiş durumda. TV8'in mobil uygulaması tüketicinin değişen TV izleme şekline göre baştan yaratıldı. Uygulamanın adı da TV8 değil Yan Ekran. Bu uygulama ile izleyiciler programları izlerken cep telefonlarından içeriğe birebir katkıda bulanabilecekler ki bu da izleyicinin programı sahiplenerek kanala bağlığını arttırmasını sağlayacaktır. Uygulamanın indirilmesi ve kullanılması için sunulan ayrıcalıklar kısaca şöyle:
- Yarışmalarda jüri olup, favori yarışmacılara oy verme
- Yorumlarla programların gidişatına yön verme
- Ünlülere merak ettiğiniz soruları direkt sorup canlı yayında cevabını alma
- TV'de yayınlanmayan kamera arkası görüntülerini ve çekim fotoğraflarına erişme
- Program çekimlerine konuk veya ziyaretçi olma, sürpriz ödüller kazanma fırsatı yakalama
Yan ekranı denemek isteyenler için download linkleri:
Google Play Store:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.yanekran.tv8
Itunes Store
https://itunes.apple.com/tr/app/tv8-yan-ekran/id1001115878?mt=8